Često postavljana pitanja



Pitanje
Koja su najznačajnija dostignuća Sekretarijata Savjeta za konkurentnost?
Odgovor
• Obezbjeđenje kontinuiteta dijaloga između javnog i privatnog sektora kroz rad Savjeta za konkurentnost (Savjet) predstavlja jedno od najvažnijih dostignuća, koje je u potpunosti usklađeno sa misijom osnivanja Sekretarijata Savjeta za konkurentnost (Sekretarijat). Vođenje ovog dijaloga od ključnog je značaja za unapređenje poslovnog ambijenta, a Sekretarijat je uspješno osigurao njegovu kontinuiranost, organizujući do sada 27 sjednica Savjeta.
• Projekat koji je uspješno realizovan odnosi se i na uspostavljanje Registra nameta koji predstavlja javno dostupnu, on line bazu nameta na državnom i lokalnom nivou, koje su u obavezi da plaćaju fizička i pravna lica, a čiji je osnov za plaćanje i iznos definisan u propisima koji su objavljeni u Službenom listu Crne Gore. Link...
• Unapređenje procesa registracije privrednih subjekata u Crnoj Gori je tema kojom se Sekretarijat Savjeta za konkurentnost aktivno bavi od 2019. godine, sa ciljem stvaranja efikasnog i transparentnog registra, pojednostavljenog procesa registracije privrednih i drugih subjekata, kao i omogućavanje potpune elektronske registracije privrednih i drugih subjekata. S tim u vezi Sekretarijat je izradio sveobuhvatnu Analizu pravno-institucionalnog okvira za objedinjavanje registara i formiranje nove institucije za registraciju privrednih i drugih subjekata, a koordinirao je radnom grupom koja se bavila izradom po prvi put ove vrste propisa u Crnoj Gori, Predloga Zakona o registraciji privrednih i drugih subjekata, čije se usvajanje očekuje.
• Žig Ženski biznis je projekat koji je uspješno realizovao Sekretarijat Savjeta za konkurentnost, a koji je nastao prepoznajući potrebu i značaj ispravnog identifikovanja ,,ženskih biznisa“, ali i izazova sa kojima se suočavaju kompanije u vlasništvu žena u domenu dostupnosti finansiranja. U prvoj fazi projekta dodijeljeno je 185 Žigova Ženski biznis i potpisano 10 sporazuma sa institucijama koje podržavaju implementaciju projekta (banke, opštine, MFI itd). Jedna od aktivnosti koja je uspješno realizovana u sklopu Projekta je i uspostavljanje i vođenje javno dostupnog registara privrednih društava koja posjeduju žig. Registar Žig Ženski biznis uspostavljen je u junu 2024. godine i predstavlja ažurnu bazu privrednih društava koja su ispunila kriterijume za dodjelu žiga i koja su shodno navedenom i dobila isti. Registar održava Sekretarijat. Projekat se nastavlja i u 2025. godini.
• Važan doprinos Sekretarijata na polju unapređenja poslovnog ambijenta ogleda se u izradi Akcionog plan za eliminisanje biznis barijera sa kojima se susrijeće poslovna zajednica. Dokument sadrži 11 ključnih barijera, koje su prepoznate kao konkretni zadaci, koji će se kroz 37 pojedinačnih aktivnosti, nastojati ispuniti u zadatim rokovima. Prepoznajući značaj Akcionog plana, isti je uvršten u Reformsku agendu Crne Gore 2024-2027 za Instrument EU za reforme i rast (Reformska agenda), koja predstavlja strateški dokument Crne Gore kojim se definišu, između ostalih, ekonomske reforme. Konkretno Akcioni plan je prepoznat kroz korak 4 reformske mjere 1.1.3 Uklanjanje regulatornih barijera i olakšanje poslovanja. Dodatno, pojedine aktivnosti iz Akcionog plana izdvojene su kao posebni koraci Reformske agende.